Bua Dekor
Lukk
Handlekurven er tom

Subtotal: 0,-

Interiør til hus og hytte

KRUKKER MED ETIKETT

KRUKKER, POSER OG GAVELAPPER HAR VI HER! :-)

Koselig å gi bort gaver som en har laget selv! Jeg laget urtesalt, enkelt og fort gjort. Har du urter til overs i hagen, så lag din egen urtesalt-blanding! Kjempegodt til alle kjøttretter, til krydder i salat osv.

Min urtesalt-oppskrift

(alt gikk på "slump", men her er sånn ca..)

1 liter havsalt

1 bunt gressløk

1 hvitløk

1 bunt rosmarin

1 kruspersille

Har du andre urter, bland sammen! Det blir kjempegodt!

Alle urtene og saltet blander du i food processor. Blandes til du ser en fin grønn farge og saltet er passe tykt.  Ha matpapir på stekebrettet og tørk urteblandingen i stekeovnen på 50 grader (ovnsdøra må stå litt på gløtt under tørkinga). Tørkes i 2-3 timer avhengig av hvor tørre urtene er. Kanskje må det tørkes over natta. Når det er ferdig er saltet litt hardt, bruk da et kjevle for å mose saltet eller kjør det en gang til i food processor! Ha blandingen på tette glass!

Her er forslag til glass og etiketter som vi har i nettbutikken vår! https://www.buadekor.no/manufacturers/trend-design