Bua Dekor
Lukk
Handlekurven er tom

Subtotal: 0,-

Interiør til hus og hytte

Duftpapir som lukter himmelsk!

NYHETER! Duftpapir som lukter himmelsk.

Les om det utrolige duftpapiret nederst i innlegget. Vi har 3 dufter, Tradisjonell, Rose og Armenie

Terracotta røkelsesbrenner HER

Hvit røkelsesbrenner kan kjøpes HER

Røkelse Papier d´Arménie - Maison Francis Kurkdjian

Papier d´Arménie er en helt naturlig form for røkelse som, i motsetning til vanlig røkelse, består av papir. Det hele starter med at dedikerte ansatte på Papier d'Arménie oppløser Styrax i alkohol. Styrax er en type benzoin (harpiks) som kommer fra benzintreet (Styrax Benzoin). Den fineste typen Styrax vokser vilt i blant annet Laos. Når treet når en diameter på ca 15 cm, blir det laget små hakk i treet der harpiksen kan sive ut. Seks måneder etter det kan du høste harpiksen i form av såkalte "Tears" små harde og steinlignende klumper. Dette er de som Papier d'Arménie bruker.

Disse "tårene" oppløses i store metallkar i omtrent to måneder. Etter dette tilsettes forskjellige dufter, avhengig av hvilken type røkelsespapir du har tenkt å produsere. Når løsningen er helt klar, er det tid for selve papirene. Disse papirene er laget av naturlig fiber og er sertifisert av The Forest Stewardship Council. Papirene består fra begynnelsen av store ark som dyppes i løsningen for hånd, en etter en. Disse blir så hengt opp for å tørke og presses. Først etter det blir de kuttet opp, perforert og satt sammen til hefter. Alt i alt tar prosessen omtrent 6 måneder.

Selvfølgelig har noen teknikker blitt raffinert gjennom årene, men det er stort sett den samme håndverksproduksjonen som da Papier d'Arménie ble grunnlagt i 1885. Produksjonen består fremdeles i stor grad av manuelt arbeid utført av dyktige ansatte. I tillegg blir røkelsespapirene produsert i samme lokaler i dag som de gjorde i 1885.

Duften og dens bruk
Papier d'Arménie har flere bruksområder. På den ene siden fungerer de veldig bra som luftrensere og luktfjerner, og på den andre siden som en behagelig romduft. Hvis du vil kjøpe en luftrenser som, i motsetning til forskjellige luftrensere i en sprayflaske, er helt naturlig og miljøvennlig, bør du investere i dette. I tillegg er det vakkert, og du vet at det ligger et solid håndverk bak.

Prøv å tenne en røkelse hvis du vil fjerne mat fra et dårlig ventilert kjøkken, det fungerer faktisk! Du kan også bruke stripene som de er uten å tenne dem. Legg dem under vasken der du har søppelsekken eller hvorfor ikke i skapet eller i bilen? Eksperimenter!

La Rose har blitt omarbeidet og forbedret av den anerkjente parfymeren Francis Kurkdjian og er duftende med essensielle oljer av rose fra Iran og Tyrkia.

Bestående av to varianter av rose, har duften en sterk kropp med en sensuell krydder og søthet. Duften minner om tidligere tider og føles som om den er tatt direkte fra århundreskiftet. Gulnede og høyt elskede englebokmerker og nakne tregulv. Sjømannsuniform på guttene. En klassisk liten roseduft. Noen ganger kan man også se et hint av tehandel. En trygg og nærende duft. Døm selv!

Bruksanvisning

Riv en stripe forsiktig av og brett den inn i en trekkspillformasjon, eller finn opp din egen fold hvis du vil. Eksperimenter gjerne! Tenne stripen og blåse forsiktig ut flammen, papiret skal brenne sakte. Legg deretter papiret på en varmebestandig overflate. Papiret er med fordel plassert på en vertikal kant. Så er det bare å nyte den sublime duften. En ren og frisk atmosfære som sprer seg. Hvis du fyrer i et mindre rom, kan du åpne vinduet en stund ellers kan det bli litt skarpt. Selvfølgelig bestemmer du selv. Du kan også legge et par striper som de er i et skap eller i kjelleren. Prøv deg frem! Omtrentlig forbrenningstid er ca. 2-3 minutter per stripe. 36 strimler per hefte.

Trykk ENTER for å søke